dijous, 18 de febrer del 2016

L'experiència de navegar

Bon dia Far Barceloneta!!!
El 19 de gener de 2016, el meu grup Espurna, de l'Institut Escola Turó de Roquetes, va començar a Grumet Èxit.

Nosaltres som 14 alumnes de 3r i 4t d'ESO del barri de Roquetes al districte de Nou Barris de Barcelona. Quatre de nosaltres - Adri, Aroa, David i jo mateix (Xavi) - vam poder fer aquest taller, també el curs passat, quan estàvem a 3r.

En aquell moment ja em va agradar molt, així que quan em van dir que aniria una altra vegada, em vaig posar molt content.



A més de sortir a navegar, ens van ensenyar tots els tipus les veles, i també a pujar-les (hissar les veles), guardar-les (arriar les veles), a fer els nusos per penjar les defenses bé i que no caiguin, les normes de vida a bord... i vam poder utilitzar el timó!!


Ara ja podem contestar a aquestes preguntes que ens fas ;)

* Els noms de les teves 5 veles són la Major, la Mitjana, la Trinquetilla, el Contrafloc i el Floc, tot i que de moment, només un dia les hem pogut hissar totes juntes.

* 1 nus equival a 1 milla nàutica per hora, i 1 milla nàutica equival a 1,852 km.
Així, si multipliquem 1,852 km per 6, obtenim l'equivalència que ens demanes:

6 nusos = 11,112 km/h
Després de dues setmanes sense veure't, el pròxim dilluns tornarem a bord a realitzar la 5a sessió del Grumet Èxit.

Estem impacients!! Sempre aprenem moltes coses i els membres de la tripulació són molt bonics, ens tracten molt bé. Fins dilluns!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.